Bernát Edit, Farmasi tanácsadó vagyok! :) Ha vásárolsz, ezt az azonosítót használd: 30096208

info@farmasi-rendeles.hu

Kapcsolati e-mail cím

6400, Kiskunhalas

Őszi bőrápolás

Az évszakváltozások bőrünkre is hatással vannak. Az ősz az egyik legmegfelelőbb időszak a regenerálódásra, megújulásra. Érdemes figyelni az őszi bőrápolás rutin kialakításakor, hogy a hőmérséklet alacsonyabb, gyakran szeles az idő, ami a bőr, az ajak kiszáradásához vezethet. A lakásban is többet tartózkodunk ősszel, a fűtésnek is szárító hatása van, is figyelembe kell vennünk a bőrápolás tervezésekor. 

Őszi bőrápolás

Őszi bőrápolás—belső hidratálás

Naponta legalább 8 pohár vizet meg kell innod ahhoz, hogy a sejtek elérjék a megfelelő hidratáltságot. A cukrozott, szénsavas üditőitalok, a kávé és az alkohol nem javasoltak. Ha fogyasztassz is ilyeneket, akkor plusz folyadékbevitelre van szükség, hiszen a kávé és az alkohol vízelvonó hatású.

Őszi bőrápolás és ajakápolás

Az ajkunk bőrfelületén nincsenek faggyúmirigyek vagy pórusok, tehát védtelen felület a kiszáradással szemben.  Az őszi szeles időkben nagyon könnyen kiszáradhat. Az ajakbalzsam használatával elkerülheted, hogy ajkad kicserepesedjen. A Farmasi primér ajakbalzsam gazdag összetételének köszönhetően megakadályozza az ajkak körüli bőr kiszáradását. Fényvédő faktort is tartalmaz, mely védi ajkakat az UV sugárzástól.

Őszi bőrápolás, legyen napi bőrápolási rutinod

Az őszi bőrápolás során figyeljünk arra, hogy bőrünket ne tisztítsuk túl.  A nagyon száraz bőrűek legfeljebb csak egyszer tisztítsanak naponta. Ezt finom tápláló olajokat tartalmazó arctejjel végezzük.

Ezt követően az arcunkra és a dekoltázsunkra vigyük fel a nappali, vagy az éjszakai krémet, ami segít hidratátan tartani bőrünket a nap 24 órájában.

A nappali és éjszakai krémeket váltsuk zsírosabbra. Ha a bőrradírt használtál akkor mindenképpen egy tartalmasabb zsírosabb krémet tegyél fel. A jó minőségű kozmetikumok tökéletesen felszívódnak.

Őszi bőrápolás–vitaminpótlással

Fogyasszunk sok zöldséget és gyümölcsöt melyek tele vannak antioxidánsokkal. Kerüljön az asztalunkra cékla, spenót, káposzta, citrusfélék és alma is. A káposzta levelei például tele vannak béta-karotinnal, a mustárolaj is található, ami természetes antibiotikum. Kalciumban és vasban gazdag, C-vitamin-tartalma miatt pedig immunerősítő hatású.

Az almában és a citrusfélékben a magas flavonoid tartalom gátolja a sejtek károsodását. A narancsban  béta-karotin, C-, A- és E-vitaminok vannak, melyek antioxidánsként működnek és jó hatással vannak bőrönkre, és az érrendszerünkre.

Javasolt az A, E, C-vitamin plussz bevitele, pl. lenmagolaj fogyasztása. Ezek bevitelével erősítheted immunrendszered és bőröd is jobban hely tud állni az őszi stresszhelyzetekben.

Források:

Illegalbeauty.blog.hu

Carrie.hu

Egeszsegemre.com

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük